کمیته‌ی روان‌درمانی کودک و خانواده‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران با هم‌کاری مرکز مشاوره‌ی دانش‌جویی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌کند: کارگاه آموزشی «تحلیل نظریه‌های سیستمی خانواده در بستر فرهنگ ایران»

کمیته‌ی روان‌درمانی کودک و خانواده‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران کارگاه آموزشی «تحلیل نظریه‌های سیستمی خانواده در بستر فرهنگ ایران» ‌را برگزار می‌کند.

مدرس: دکتر منیژه دانش‌پور

استاد و مدیر برنامه‌ی درمان زناشویی و خانواده‌درمانی

دانشگاه بین‌المللی الاینت، ارواین، کالیفرنیا

تاریخ: پنج‌شنبه، ١٧ مردادماه ١٣٩٨، ساعت ٩ تا ١٣

مکان: تهران، بلوار کشاورز، نبش خیابان قدس، ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران، طبقه‌ی هم‌کف، سالن G6

معرفی دکتر منیژه دانش‌پور

دکتر دانش‌پور، استاد و مدیر برنامه‌ی درمان زناشویی و خانواده‌درمانی دانشگاه الاینت در ارواین کالیفرنیا هستند و در این زمینه بیش از ٢۵ سال تجربه‌ی دانشگاهی، پژوهشی و بالینی دارند. ایشان در دومین همایش سالیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران که در سال ١٣٩٧ برگزار شد، ارایه‌ی‌دهنده‌ی سخن‌رانی کلیدی با عنوان «سازگارسازی فرهنگی در زوج‌درمانی و خانواده‌درمانی» بودند. در این سخن‌رانی، که به صورت تله‌کنفرانس انجام شد، به پیچیدگی‌های سازگارسازی این درمان‌ها برای گروه‌های مختلف مراجعان ایرانی پرداختند؛ و ایده‌هایی را برای درک اثر پیچیده‌ی متقابل بین مسایل بالینی و فرهنگی ارایه دادند.

تمرکز اصلی پژوهش‌های وی، بر موضوعات مربوط به مهاجرت، چندفرهنگی بودن، عدالت اجتماعی، موج سوم فمینیسم، روابط پیش از ازدواج و حین ازدواج زوجین و پویایی‌شناسی خانواده‌های مسلمان است.

در سال ٢٠١۶، توسط انتشارات راتلیج کتابی از ایشان با عنوان «خانواده‌درمانی در خانواده‌های مسلمان» منتشر کرده‌ است که در آن به کاربرد بین‌فرهنگی نظریه‌های خانواده‌درمانی کلاسیک و معاصر در خانواده‌های مسلمان پرداخته است.

دکتر دانش‌پور، به عنوان سخن‌ران کلیدی در «انجمن درمان زناشویی و خانواده‌درمانی امریکا»، «شورای ملی روابط خانوادگی»، «انجمن درمان زناشویی و خانواده‌درمانی مینه‌سوتا» و «انجمن درمان زناشویی و خانواده‌درمانی کالیفرنیا» و مجامع علمی دیگر حضور داشته؛ و به موضوعاتی از قبیل عدالت اجتماعی، اخلاقِ مراقبت (ethics of care)، جنسیت و قدرت، و توانمندی‌های چندفرهنگی (multicultural competence) پرداخته است.

روز پنج‌شنبه ١٧ مردادماه ١٣٩٨، در کارگاهی نیم‌روزه به موضوع «تحلیل نظریه‌های سیستمی خانواده در بستر فرهنگ ایران» می‌پردازند.

ظرفیت کارگاه ٣٠ نفر است.

افراد واجد شرایط شرکت در کارگاه:

۱- روان‌پزشکان فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان

۲- دستیاران فوق‌تخصصی روان‌پزشکی کودک و نوجوان

۳- فارغ‌التحصیلان فلوشیپ روان‌درمانی

۴- دستیاران فلوشیپ روان‌درمانی

5- دستیاران فلوشیپ طب روان‌جنسی

6- فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد خانواده‌درمانی و روان‌شناسی بالینی خانواده

7- دارندگان مدرک دکتری روان‌شناسی بالینی و سلامت

8-  متخصصان روان‌پزشکی

9- دستیاران تخصصی روان‌پزشکی

10-  دانش‌جویان دکتری روان‌شناسی بالینی و سلامت

نحوه‌ی ثبت‌نام: 

۱- با دفتر انجمن تماس گرفته و از وجود ظرفیت کارگاه اطمینان حاصل کنید.

۲- مبلغ هزینه‌ را بر اساس جدول فوق، به حساب انجمن واریز و تصویر رسید پرداخت را هم‌راه با مدرک تحصیلی و مدرک شناسایی خود در ای‌میلی با عنوان «ثبت نام کارگاه خانواده‌درمانی سیستمیک»  با ذکر نام و شماره‌ی تلفن خود ارسال کنید.

توجه:

برای اعضای انجمن ارسال مدارک لازم نیست مگر با مدرکی غیر مدرکی که با آن عضو انجمن شده‌اند تمایل به شرکت در کارگاه داشته باشند.

برای اطمینان از نهایی شدن ثبت‌نام لطفن با دفتر انجمن علمی روان‌درمانی تماس بگیرید.

فقط گروه‌های ذکرشده در جدول امکان حضور در کارگاه را دارند و در صورت واریز وجه توسط افرادی که شرایط حضور در کارگاه را ندارند، به هیچ وجه امکان بازگرداندن پول وجود ندارد.

 آدرس پست الکترونیک انجمن علمی روان‌درمانی ایران: ipaweb.ir@gmail.com

شماره تلفن‌های دفتر انجمن علمی روان‌درمانی ایران:

۰۲۱-۸۸۲۲۳۲۹۲

۰۲۱-۸۸۳۳۶۷۲۶

حساب بانکی برای پرداخت هزینه‌ی ثبت ‌نام:

حساب مشترک رییس و خزانه‌دار انجمن

(بانک پاسارگاد – به نام سامان توکلی و عباس امید)

شماره‌ی حساب:

409.8000.12131645.3

شماره‌ی کارت:

5022-2970-0008-0189