برگزاری سومین همایش سالیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران به تعویق افتاد.

به دنبال بروز بیماری ناشی از ویروس کرونا در کشور، و لزوم در نظر گرفتن همه‌ی جوانب ممکن برای رعایت مسایل بهداشتی و حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در همایش، از نخستین ساعات اعلام این خبر، هیأت مدیره‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران مشغول رای‌زنی و اخذ اطلاعات لازم از مراجع رسمی و بررسی جوانب مختلف برگزاری همایش بوده است.

بر اساس شرایط موجود، برگزاری همایش در این زمان مصلحت نبود و هیأت مدیره‌ی انجمن به این نتیجه رسیده بود که تا مشخص شدن شرایط و رفع نگرانی‌های مربوط به سرایت و شیوع این بیماری به تعویق بیافتد.

استعلام‌های غیررسمی اولیه در این زمینه نیز به همین امر دلالت داشت.

طبق اخبار منتشرشده، امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که همایش‌های علمی و دانشگاهی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

هیأت مدیره‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران، از کلیه‌ی هم‌کارانی که در ماه‌های اخیر فداکارانه و با احساس مسؤولیتی وصف‌ناپذیر وقت و انرژی خود را مصروف هم‌آهنگی‌های لازم کردند، و در هفته های اخیر، تقریباً به شکلی شبانه‌روزی سرگرم فعالیت‌های اجرایی و مهیا کردن شرایط برگزاری همایش بودند، نهایت تشکر را دارد؛ و امیدوار است هم‌چنان از حمایت و هم‌راهی این هم‌کاران گران‌قدر برخوردار باشد.

همایش‌های سالیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران با هم‌کاری تعداد قابل‌توجهی از استادان و صاحب‌نظران روان‌‌شناسی و روان‌پزشکی برگزار می‌شود، و به جرأت می‌توان گفت بزرگ‌ترین رخ‌داد حوزه‌ی سلامت روان در کشور است که با «مشارکت و حضور هم‌سنگ متخصصان این رشته‌ها» و بدون غلبه‌ی یک گروه بر دیگری برگزار می‌شود. بررسی برنامه‌ی همایش در سال‌های گذشته و برنامه‌ی تهیه‌شده برای امسال گواهی است بر این امر. انجمن علمی روان‌درمانی ایران هم‌گرایی و فعالیت هم‌افزاینده‌ی هم‌کاران روان‌شناس و روان‌پزشک را در این روی‌داد علمی ارج می‌نهد؛ و از این که در زمینه‌سازی چنین تعامل مثبت و سازنده‌ای نقش دارد به خود می‌بالد.

مراتب قدردانی عمیق خود را از تمامی استادان و صاحب‌نظران روان‌‌شناسی و روان‌پزشکی و رشته‌های دیگر، که با هم‌دلی و هم‌راهی خود برای ارایه‌ی سخن‌رانی و برگزاری سمپوزیوم‌ها و کارگاه‌های آموزشی همایش با ما هم‌کاری داشتند، اعلام می‌کنیم.

از همه‌ی هم‌کاران و علاقه‌مندانی که با ارسال چکیده و شرکت در فراخوان پا پیش گذاشتند تا در پربار شدن همایش سهم داشته باشند سپاس‌گزاریم؛ و امیدواریم شاهد ارایه‌ی سخن‌رانی‌ها و پوسترهای‌شان در زمان برگزاری این همایش باشیم.

از همه‌‌ی هم‌کاران و علاقه‌مندانی که فعالیت‌های انجمن و همایش را پی‌گیری کرده و برای شرکت در همایش برنامه‌ریزی یا ثبت نام کرده بودند نیز سپاس‌گزاریم؛ و چشم‌انتظار دیدارشان در زمان برگزاری این همایش خواهیم بود.

در اطلاعیه‌های بعدی درباره‌ی بازپرداخت هزینه‌ی ثبت نام کسانی که به شکل اینترنتی در همایش ثبت نام کردند اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمان برگزاری همایش، بعد از رفع مشکلات فعلی، به اطلاع خواهد رسید.

.

با آرزوی سلامت و بهروزی برای هم‌کاران و هم‌میهنان عزیز

هیأت مدیره‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران

سوم اسفندماه ١٣٩٨

.