نارسیسیسم: تنهایی خودبزرگ‌بین

اولین نشست علمی شاخه گیلان انجمن علمی روان‌درمانی ایران با سخنرانی جناب آقای رحیمی دانش، روان‌کاو و ناظر بالینی مقیم سوئد، با عنوان “نارسیسیسم: تنهایی خودبزرگ‌بین” در تاریخ 28 تیر 1397 در بیمارستان شفا رشت برگزار شد. این نشست از طریق صفحه‌ی اینستاگرامی انجمن علمی روان‌درمانی پخش شد.

سخرانی هادی رحیمی دانش "نارسیسیم: تنهایی خودبزرگ بین". اولین نشست علمی شاخه گیلان انجمن علمی روان‌درمانی ایران

اولین نشست علمی شاخه گیلان انجمن علمی روان‌درمانی ایران از ساعت 9 تا 11 صبح روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1397 در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شفا رشت با عنوان “نارسیسیم: تنهایی خودبزرگ‌بین” برگزار شد. در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر سیگارودی، رییس شاخه گیلان، ضمن خوش‌آمدگویی، سخنران مدعو جناب آقای رحیمی دانش را معرفی کردند و سوابق حرفه‌ای ایشان را بازگو نمودند. جناب آقای رحیمی دانش در ابتدا توضیحاتی کوتاه در مورد شرایط روان درمانی در کشور سوئد بیان کردند و در ادامه، سخنرانی ایشان در دو بخش دنبال شد. در بخش اول، تعریف نارسیسیم، نقش جامعه و فرهنگ در شکل‌گیری این پدیده و خلاصه‌ای از مبانی نظری نارسیسیم از دیدگاه روان‌کاوی، در بستری تاریخی و با تمرکز بر رویکرد روابط با ابژه، ارائه شد. در بخش دوم، بازخوانی اسطوره نارسیسوس و کاربرد بالینی آن و همچنین، یک مورد بالینی که سه سال و نیم توسط ایشان تحت روان درمانی روان‌تحلیلی بود تشریح شد. در بین دو بخش و در پایان، سؤالات و نظرات حاضرین در جلسه مطرح شد.

نارسیسیم: تنهایی خودبزرگ بین. اولین نشست علمی شاخه گیلان انجمن علمی روان‌درمانی ایران

استقبال علاقه‌مندان بیش از حد انتظار بود و تقریباً ظرفیت سالن تکمیل بود. به علاوه، تعداد زیادی از طریق پخش زنده اینستاگرامی جلسه را دنبال کردند. لازم است از سخنران و تمام علاقه مندانی که با حضور خود در این جلسه، ما را برای برگزاری هر‌چه‌بهتر جلسات آینده دل‌گرم نمودند تشکرکنیم. همچنین، مراتب سپاس خود را از سرکار خانم دکتر نکویی، دبیر شاخه گیلان، جناب آقای دکتر علی پوررمضانی، عضو هیٱت رئیسه، و سرکار خانم دکتر سیده مهناز طواف زاده حقی، بازرس شاخه، به خاطر تلاش بسیار در برگزاری این نشست و پخش زنده اینستاگرامی، اعلام می‌داریم.

پیام جناب رحیمی دانش پس از برگزاری نشست:

بعد از پنجاه سال و اندی به زادگاهم بازگشتم و در کنار همکاران عزیز به موضوعات مهم پرداخته و تفکر کردیم. ممنون از انجمن شما که چنین امکانی را برای من فراهم کرد و ممنون از حضار حقیقی و مجازی برای ابراز نظراتشان. برای ادامه ی همکاری باشما درخدمت هستم.

با احترام
هادی رحیمی دانش

عکس یادبود "نارسیسیم: تنهایی خودبزرگ بین". اولین نشست علمی شاخه گیلان انجمن علمی روان‌درمانی ایران